اتصال استان فارس این بار از طریق لامرد به خلیج فارس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 1 آبان 1391
بازدید : 978
نویسنده :

 به گزارش سرویس سیاسی هرمزگان نیوز، پایگاه خبری مُهرستان که اخبار شهرستان های لامرد و مُهر در جنوب استان فارس را پوشش خبری می دهد، شنبه (بیست و نهم مهرماه) در یادداشتی به قلم دكتر "اكبر اجرائی" نوشت: (((اتصال دوباره استان کهن و پهناور فارس به دریاهای آزاد از طریق خلیج فارس یکی از آرزوهایی است که مردم و مسوولین این استان به خصوص شهرستانهای همجوار با دریا و همسایگان استانهای بوشهر و هرمزگان از گذشته های نه چندان دور پیگیر آن بوده اند.

با استقلال استان بوشهر از فارس و جدا شدن این استان از خلیج فارس برای اولین بار در اوایل دهه هفتاد و در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی این درخواست به صورت جدی مطرح و اتصال از طریق شهرستانهای لار یا لامرد مورد موافقت قرار گرفت که با واکنش تند و جدی نمایندگان و مردم هرمزگان متوقف شد.

پس از آن نیز در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی مجدداً بحث الحاق استان فارس از طریق عسلویه و استان بوشهر به شهرستان مهر مطرح شد که با مخالفت مسوولین استان بوشهر و پیگیری جدی آنان دوباره این اقدامات نتیجه ای در بر نداشت، ولی این مخالفت ها باعث نشد تا نمایندگان و مسئولین استان فارس نا امید شوند و دست از تلاش برای الحاق استان به خلیج فارس بردارند.

این تلاشها با برنامه ریزی بهتر و به صورت خاموش ادامه داشت تا اینکه در مراسم بزرگداشت حافظ در شیراز و در حضور رییس جمهور، آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز به یک باره مراتب تشکر خود را از رئیس جمهور به خاطر الحاق استان فارس به خلیج فارس اینگونه ابراز نمود:" پس از سال‌ها فرزند برومند خلیج فارس یعنی استان فارس به خلیج فارس متصل و ملحق شد و این هدیه‌ای به مردم فارس است."

گویا بنا نبوده که خبر الحاق استان فارس به دریا به این سرعت و قبل از اعلام رسمی توسط هیئت دولت علنی شود ولی به احتمال زیاد این مساله قطعی بوده و قرار است از طریق شهرستان لامرد و الحاق بخش هایی از استان هرمزگان این آرزوی دیرینه مردم فارس محقق شود ولی بایستی منتظر اعلام رسمی دولت و واکنشهای احتمالی در این باره باشیم.)))(مهرستان، شنبه، 29 مهر 1391 ، ساعت 11:53صبح)

انتقاد شدید نماینده جوان از طرح جدایی پارسیان از هرمزگان

هنوز 24 ساعت از انتشار این خبر در رسانه های محلی استان فارس و حتی بوشهر نگذشته بود که آژیرهای خطر تجزیه هرمزگان به صدا درآمد و مطرح شدن دوباره طرح جنجالی "جدایی پارسیان از هرمزگان و الحاق بخش هایی از آن به استان فارس" واکنش شدید سیاسیون هرمزگانی را برانگیخت. در نخستین واکنش رسمی صورت گرفته در این رابطه که صبح امروز روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت، جوانترین نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از طرح جدایی پارسیان از استان هرمزگان گفته است: مشخص نیست این طرح بر چه معیار علمی و منطقی مطرح شده و جدایی این قسمت از هرمزگان قطعا صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را نه تنها برای هرمزگان٬ بلکه برای کشور به دنبال خواهد داشت.

ابوالقاسم جراره اضافه کرد: متاسفانه استان هرمزگان سالهاست با چنین اظهارنظرها و بی‌تدبیری‌هایی روبرو است و مشخص نیست برچه اساس و معیارمنطقی و علمی باید برای عمران و آبادی یک منطقه٬ مزیت منطقه‌ای دیگر را ازبین برد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سواحل و مناطق ساحلی رگهای حیاتی و مزیت اصلی مردمان جنوب است و جداسازی آنها تحت هر عنوانی خسارتی جبران‌ناپذیر خواهد بود.

سخنگوی کمیته صنعت مجلس نهم ادامه داد: استان هرمزگان یک استان زنده، پویا و روبه پیشرفت با منابع انسانی مستعد است که می‌تواند با قابلیتهای خود نه تنها کلیه مناطق استان را بلکه بسیاری از استانهای دیگر را نیز از توانمندی‌های خود بهره‌مند کند.

جراره در ادامه با تاکید براینکه بهتر است استانهای دیگر اگر توانمندی خاصی دارند آنرا در جهت شکوفا نمودن مزیتهای خود استفاده کنند بیان داشت: این رویه غلط که محرومیتها و مشکلات را مردم این استان تحمل کنند و به هنگام بهره‌برداری از ثروتهای طبیعی دیگران وارد شوند و از آن بهره بگیرند٬ باید برای همیشه از بین برود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پارسیان بخشی از هویت و تاریخ مردم هرمزگان است و تجزیه این منطقه صدمات جبران ناپذیر مادی و معنوی برای استان هرمزگان و کشور را درپی خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: طرح مسائلی از این دست موجبات پریشانی خاطر مردم شریف هرمزگان شده و در شرایطی که کشور بیش از هر چیز به یکپارچگی و وحدت نیازمند است٬ لازم است مسئولین کشور تذکرات لازم را به کسانی که با این گونه تصمیمات و یا اظهارنظرها به انسجام و امنیت ملی کشور در این نقطه حساس مرزی و نزدیک به قطب انرژی کشور خدشه جدی وارد می‌کنند‌٬ بدهند.

حال باید منتظر ماند و دید که سایر بهارستان نشینان هرمزگانی، امام جمعه بندرعباس، مطبوعات و رسانه های محلی و ملی، شخصیت های مذهبی و دانشگاهی و همچنین سایر مقامات دولتی و غیردولتی استان چه زمانی موضع گیری خواهند نمود؛ زیرا آنگونه که تجربه تاریخی در هرمزگان نشان داده، سکوت یا موضع گیری دیر هنگام، همیشه منافع استان را قربانی کرده است. فراموش نکنیم، تامین منافع منطقه ای استان ها، ضامن تثبیت منافع ملی کشور خواهد بود.




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: , استان فارس , خلیج همیشه فارس , اتصال استان فارس از طریق لامرد به خلیج فارس , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مدیر وبلاگ در تاریخ : 1391/8/1/1 - - گفته است :
ممنون اقای شاکر؛ زحمت کشیدی!


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com